(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)
Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO)
administrator serwisu internetowego https://przedszkole21-kozle.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem,
dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego
w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje
następującą politykę prywatności :
Projekty realizowane w roku szkolnym 2017/2018 w grupie "Misie":
1. "AKTYWNY PRZEDSZKOLAK"
Projekt realizowny przez cały rok szkolny. Zakłada on przede wszystkim stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez prowadzenie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności czytelniczych. Podczas zajęć poznajemy kolejne litery alfabetu, starając się znaleźć nazwę dyscyplin sportowych, których nazwy im odpowiadają. Dzięki temu dzieci lepiej zapamiętują literki, a ćwicząc poszerzają wiedzę na temat konkretnej dyscypliny sportu.
CELE OGÓLNE:
· uświadomienie dzieciom zależności między aktywnością ruchową a prawidłowym rozwojem organizmu;
· wyrabianie przyzwyczajeń i nawyków zdrowego stylu życia;
· doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej;
· zapobieganie wadom postawy, otyłości i złym nawykom żywieniowym;
2. „MISIE EKSPERYMENTUJĄ Z PRZYRODĄ”
Główny cel projektu: Rozbudzanie zainteresowań fizycznymi, chemicznymi i przyrodniczymi zjawiskami oraz lepsze ich zrozumienie
Cele szczegółowe:
Planowane osiągnięcia:
Bezsprzecznie dzieci lepiej zapamiętują informacje, których same moją przeprowadzić - doświadczyć. Zakończone powodzeniem badania przyczyniają się do rozwoju zainteresowań, inspirują do dalszych poszukiwań, ułatwiają zrozumienie wielu problemów, wreszcie mobilizują do korzystania z różnych źródeł wiedzy. Każdy mały badacz szybko się zorientuje, że warunkiem powodzenia badań są też cechy jego osobowości – systematyczność, dokładność, cierpliwość i spostrzegawczość.
Przebieg projektu:
Projekt będzie realizowany w grupie „Misie” od października 2017 r. do czerwca 2018 r. cyklicznie - co drugi tydzień w czwartki. Łącznie zostanie przeprowadzonych 18. doświadczeń, eksperymentów.
3. "NASZE EMOCJE"
Projekt przeznaczony jest do realizacji w najstarszej grupie wiekowej w drugim półroczu roku szkolnego 2017/2018. Odbywać się on będzie przy współpracy z The Vine Inter-Church Primary School (grupą przedszkolną w Cambridge ( Wielka Brytania), a przewidywany czas jego trwania to luty-kwiecień br.
W ramach tego przedsięwzięcia podejmowane będą takie tematy jak: radość, złość/agresja, smutek, strach. Naszym zadaniem będzie między innymi nawiązanie pozytywnej współpracy z placówką oświatową z innego kraju, zapoznanie się z członkami projektu, nauka umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozładowywania emocji, a także przestrzegania norm i zasad współdziałania w grupie.
Efektem końcowym projektu będzie wystawa prac fotograficznych wykonanych przez dzieci, nabycie umiejętności nazywania emocji w języku angielskim oraz przygotowanie przez chętnych (rodziców i dzieci) gier dydaktycznych/logicznych związanych z realizowanym tematem.
Projekt edukacyjny „Nasze emocje” jest propozycją działań profilaktycznych i sposobów, które mają wspomóc dziecku w pokonywaniu napięć i radzeniu sobie z emocjami. Z kolei możliwość wykorzystania technologii ICT do zdobywania wiedzy, kontaktowania się z rówieśnikami z innego kraju, wspólnej realizacji planowanych zadań wywoła szereg pozytywnych emocji i niezwykłych przeżyć.
Każdy z trzech miesięcy będzie obejmował 4 spotkania (raz w tygodniu) dotyczące jednego zakresu tematycznego:
LUTY – ROZPOZNAJEMY EMOCJE
MARZEC – SPOSOBY NA RADZENIE SOBIE Z EMOCJAMI
KWIECIEŃ – WSPÓLNA ZABAWA DOBRA NA WSZYSTKO
CEL OGÓLNY PROJEKTU:
- kształtowanie odporności emocjonalnej i umiejętności radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach,
- rozwijanie umiejętności niezbędnych w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
- nawiązanie pozytywnej współpracy między dwoma placówkami oświatowymi tj. Publicznym Przedszkolem nr 21 w Kędzierzynie- Koźlu oraz The Vine Inter-Church Primary School, zgodnie z założeniami programu współpracy międzynarodowej eTwinning.