Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.przedszkole21-kozle.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Podsumowanie innowacji pedagogicznej „Wehikuł czasu, czyli akademia przyjaznej bajki”

30 czerwca 2022 r. krasnoludki

„Bajka jest magicznym lustrem pozwalającym dziecku inaczej spojrzeć na to, co wydaje się trudne i nie do pokonania”                         Maria Molicka.

 

Bajki były od zawsze sposobem na przekazywanie dzieciom wiedzy i zasad moralnych. Bajki pomagają dziecku poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Odpowiednio dobrana bajka dziecięca wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy.  Mądre, przyjazne bajki są też nośnikami ważnych uniwersalnych wartości moralnych tj, przyjaźni, dobra i szacunku. Dzięki utożsamianiu się z bohaterem, dzieci są w stanie przepracować różne, trudne dla siebie sytuacje, poradzić sobie z przykrymi emocjami. Nabywają nowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, łatwiej im identyfikować swoje przeżycia.

Niestety, współcześnie wiele dzieci korzysta z komputera lub telewizora zbyt długo, dodatkowo wybierając treści pełne rywalizacji, często nawet przemocy wywołując w ten sposób zjawisko torowania (priming). Co oznacza przygotowanie dziecka do pozytywnego przyjęcia przemocy na ekranie. Zjawisko torowania odbywa się na poziomie nieświadomym, co utrudnia jego identyfikację osobie, która jest mu poddana. Nieświadomie utożsamiamy się z oglądanymi postaciami i czynnościami, jakie wykonują. Jednocześnie nie można powiedzieć, że każda bajka w której występuje bohater negatywny jest zła. Należy rezygnować z bajek, w których nadrzędną role odrywa zło, przemoc, smutek, a wybierać te w których mądre decyzje, przyjaźń, szacunek i dobro zwyciężają dając przykład mądrego rozwiązania problemu.

W odpowiedzi na ten problem powstała innowacja pedagogiczna „Wehikuł czasu, czyli akademia przyjaznej bajki”. 

Głównym założeniem innowacji było uświadomienie rodzicom wpływu jaki niosą za sobą niewłaściwie dobrane treści oraz zbyt długi  czas poświęcony na oglądanie telewizji. Tworząc innowację pedagogiczną miałam świadomość, iż obowiązkiem nauczyciela jest rozbudzenie ciekawości u dziecka oraz zachęcenie go do poznawania otaczającego świata, więc moja innowacja zakładała przyjazne wprowadzenie dzieci w świat bezpiecznych i mądrych bajek. Reksio, Krecik, czy Zaczarowany Ołówek to nieznane dzieciom bajki, które wprowadzą je w świat przyjaźni i zabawy. Świat bez narracji rywalizacji i zachowań agresywnych, które są wszechobecne w modnych dziś bajkach. Wymagało to systematycznego i celowego działania ze strony wychowawców i opiekunów. Dzięki planowanej współpracy z rodzicami Krasnali zakładałam uświadomienie ich na konieczność analizy fabuły bajki, którą proponują swoim dzieciom.

Dziecko jest istotą ciekawą świata i właśnie tę ciekawość chciałam wykorzystywać w trakcie realizacji mojej innowacji. Wierzyłam, że po jej zakończeniu dzieci intuicyjnie będą wybierały mądre, bezpieczne bajki z morałem.

Na wstępie pragnę nadmienić, że cele główne i szczegółowe innowacji zostały osiągnięte. Z dumą mogę stwierdzić, że wszystkie prowadzone działania zostały wspaniale przyjęte zarówno przez dzieci, ich rodziców oraz współpracowników w grupie. Każde dziecko czekało na swoją kolej przygotowania bajkowych pamiątek, a rodzice prześcigiwali się w kreatywnych pomysłach. Otrzymaliśmy kukiełki bohaterów w formie szytej, dzierganej na drutach i szydełku, malowane w formie obrazu, lepione z plasteliny, foto budki, budowanych wielkich postaci i wiele, wiele innych.

Jednak co najważniejsze dzieci chłonęły treści proponowanych bajek przenosząc je później na grunt sporów rówieśniczych, a w wielu przypadkach również na grunt domowy. Potrafiły nazwać przeżywane emocje, podejmowały próby odnalezienia właściwego wyjścia  z trudnej sytuacji, a bywały sytuacje, że stawały w czyjejś obronie, co u dzieci 4-5 letnich nie zdarza się często. Serce rosło kiedy rodzice mówili, że dzieci proponują do wspólnego oglądania przerabiane przez nas bajki, prosiły o kupienie ich w starych wydaniach na płytach lub projektorach, czy sięgały po przygody Krecika lub Reksia będąc w bibliotece.

 Poza pamiątkowymi postaciami bohaterów zadaniem rodzin było wspólne stworzenie odcinka bajki, który wydrukowany przynosili do przedszkola, a prowadząca czytała go całej grupie podczas podsumowaniu danego cyklu. Dzieci chętnie dopowiadały szczegóły powstawania  Często zaznaczali, z jaką przyjemnością wracają do często zapomnianych bajek swojego dzieciństwa.

W trakcie prowadzonych zajęć dzieci zapoznawały się z treścią danego odcinka bajki, a następnie odpowiadały na szereg pytań z nim związanych. Wykonywały różne prace plastyczne, w których starały się odzwierciedlić postać głównego bohatera. Często, w trakcie trwania cyklu danej bajki słuchaliśmy wiodących piosenek z ekranizacji, których słowa szybko zapadały dzieciom w pamięć. Czasami spontanicznie powstawały do nich proste układy choreograficzne. Przeliczaliśmy elementy nawiązujące do przygód bohaterów, np. ołówki, myszki, jeże, czapki krasnali itd. A przede wszystkim wykorzystywaliśmy przede wszystkim aktywność ruchową, np.: krecie korytarze, rzuty do celu, przeskoki, przestrzenne układy itd.

W związku z trwającą pandemią COVID-19 i licznymi kwarantannami dotykającymi grupę podjęłam decyzję o zwiększeniu liczby rodzin opracowujących bajkę z dwóch do trzech oraz czas realizacji zaplanowanych działań wydłużył się o jeden miesiąc. W sumie udało nam się zrealizować osiem bajek. Na zakończenie innowacji powstała wystawa wszystkich powstałych prac, którą chętnie oglądały dzieci z innych grup oraz rodzice naszych wychowanków.

 

 

 

powrót do listy aktualności