Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.przedszkole21-kozle.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" XI tydzień

01 czerwca 2020 r. biedronki

 

 

Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości  lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne. 

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.

Pani Ania

 

P.S.

Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).

 

Temat tygodnia: Las

Dzień 1

Temat dnia: Dzień dziecka

 

Cel: rozwijanie kreatywności dzieci

 1. Niespodzianka dla przedszkolaków.

https://przedszkole21-kozle.pl/news/1341

 2.Gry i zabawy dla przedszkolaków.

http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje

 3. Pokoloruj kolorowankę

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzisiaj-dzien-dziecka/

 4. Dzień Dziecka

https://abc.tvp.pl/18597055/dzien-dziecka

 5. Jak zrobić wiatraczek z papieru

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o

 6. Zabawy dla dzieci, ponad 50 pomysłów.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/

 

Dzień 2

Temat dnia: Drzewo

 

Cel: rozwijanie wiedzy dotyczącej lasu.

1. Oglądanie okazów przyrody przez lupę.

Liście, gałęzie drzew: liściastego i iglastego, szyszki, kora, lupa.

Rodzic pokazuje takie okazy przyrody, jak: liście, gałązki: drzewa liściastego i drzewa iglastego, szyszki, kora. Dziecko ogląda je przez lupę, dotyka ich, wącha je, nazywa. Razem z rodzicem rozmawiają, jakie one są: duże, małe, chropowate, gładkie, twarde, miękkie.

2. Zapoznanie z budową drzewa.

Duży szary arkusz papieru, mazaki.

Rodzic rysuje na dużym szarym arkuszu drzewo z podziałem na jego części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omawia każdą część drzewa i mówi, do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.

3. Rysowanie bez odrywania kredki od kartki na temat: Drzewa.

Kredki, arkusz brystolu.

Przygotowany wcześniej na arkuszu wzór przedstawiający drzewo (pień i korona). Dziecko próbuje rysować po śladzie bez odrywania kredki od kartki.

4. Układanie puzzli – Części drzewo.

 Obrazek drzewa(w całości i pocięty na części) kartka papieru, klej.

Zadaniem dziecka jest ułożyć drzewo we właściwy sposób i przykleić obrazek na kartce. Potem ma określić, jakie to jest drzewo: liściaste czy iglaste.

5. Słuchanie muzyki relaksacyjnej (odgłosów lasu i śpiewu ptaków).

Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami, słucha muzyki relaksacyjnej. Na koniec rodzic pyta, dokąd przeniosła go ta muzyka, z jakim miejscem się skojarzyła.

https://www.youtube.com/watch?v=dAMpXZBXzG0

 

Dzień 3

Temat dnia: Drzewo iglaste i liściaste

Cel: wzbogacanie wiedzy przyrodniczej – zapoznanie z niektórymi gatunkami drzew iglastych i drzew liściastych.

 

1.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzewa.

Wstał poranek, mgłę przegonił

i zatrzymał się nad lasem.

Lubił patrzeć się na drzewa

i rozmawiać z nimi czasem.

Ale co to? Awantura!

Buk z modrzewiem się pokłócił.

– Pan mnie kłuje! Tak nie można!

Niech pan sobie igły skróci.

Świerk zaś żale miał do brzozy:

– Pani słońce mi zasłania!

– A pan wcale nie jest lepszy

i nikomu się nie kłania!

– Całą wodę dąb wypija!

Wszystko pewnie przez te liście!

– Mój jałowcu – nie przesadzaj,

nie masz racji, krzewie, oczywiście!

Młoda sosna głos zabrała:

– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,

tak jak było do tej pory.

Mała jestem – każdy widzi.

Tutaj się bezpiecznie czuję.

Pośród was tak rosnę sobie.

Nic mi przez to nie brakuje.

Drzewa aż się zawstydziły.

Przeprosiły się czym prędzej.

A na koniec obiecały:

już nie będzie kłótni więcej!

 

Rozmowa na podstawie wiersza.

Które drzewa są wymienione w wierszu?

O co kłóciły się drzewa?

Kto je pogodził?

Co powiedziała młoda sosna?

Jak zareagowały drzewa?

 

2.Co to jest las ? –film przyrodniczo - edukacyjny dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs

3. LAS - @Śpiewanki.tv – Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4

 4. Zabawa ruchowa Drzewo.

Tamburyn.

Rodzic gra na tamburynie, a dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica: Wiatr – dziecko zatrzymuje się. Jest drzewem, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.

 

Dzień 4

Temat dnia: Co słychać wiosną w lesie?

Cel: wzbogacanie wiedzy przyrodniczej

 

1. Wędrówki Skrzata Borówki – Las

https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4

2. Praca plastyczna „Wiosenne drzewko”, można drzewko wydrukować cztery razy i wykonać pracę „Drzewko na cztery pory roku”.

https://www.youtube.com/watch?v=EVXFOWgq0MQ

https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2019/09/szablon-drzewa-do-druku.jpg

3. Zabawa ruchowa Taniec drzew.

Nagranie spokojnej melodii.

Drzewa powoli rosną – dziecko kuca, podnosi się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.

Drzewa poruszają gałęziami – dziecko opuszcza ręce, lekko odchyla je na boki i obraca dłonie w nadgarstkach.

Wiatr przechyla małe drzewka – dziecko przechyla się w jedną i w drugą stronę.

Wyrosła piękna korona drzewa – dziecko unosi w górę ręce i lekko nimi porusza.

Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dziecko wznosi ugięte lekko w łokciach ręce i łączy koniuszkami palców (tworzą koronę drzewa), skręca się lekko w prawo i w lewo, pochyla i prostuje w rytm muzyki.

 

Dzień 5

Cel: wzbogacanie zainteresowania wiosenną przyrodą.

 

1. Słuchanie opowiadania Dąb Olek (na podstawie opowiadania P. Beręsewicza).

Jeden z najstarszych dębów w Polsce nazywa się Bartek. Rośnie sobie od prawie siedmiuset lat i jest już tak stary, że jego konary trzeba podpierać specjalnymi słupami. Kilku dorosłych mężczyzn musiałoby się złapać za ręce, żeby objąć jego gruby pień. Najmłodszy dąb w Polsce to dąb Olek. Trudno go jeszcze nawet nazwać drzewem – to takie dębowe niemowlę, kilka jasnozielonych listków przyczepionych cienką łodyżką do zeszłorocznego żołędzia, który na jesieni wpadł do przedszkolnego ogródka. Przeleżał w ziemi całą zimę i ledwie zdążył wykiełkować, a już znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Grupa Olka postanowiła zasadzić przy przedszkolu dwa krzaki ozdobnej leszczyny. Chłopcy i dziewczynki pracowicie wyrywali z ziemi uparte chwasty. Wszyscy, na czele z panią, uśmiechali się do słońca i soczystej zieleni, tylko Olek stał na uboczu, trochę naburmuszony. Miał nadzieję, że to jemu przypadnie zaszczyt wykopania dołków, tymczasem Marek z Piotrkiem chwycili łopaty i nie zamierzali wypuścić ich z rąk. Patrzył więc Olek ponuro, jak oddział ogrodników krząta się wśród przedszkolnych grządek, a potem sam bez zapału zabrał się za pielenie. Wyrwał kilka mleczy i już miał usunąć z ziemi następny chwast, kiedy jego uwagę zwróciła maleńka bezbronna roślinka, ledwie wystająca z czarnej ziemi. Kucnął nad nią i zmarszczył brwi z namysłem.

– Patrzcie, to chyba dąb – powiedział.

Maleńkie drzewko od razu stało się ulubieńcem dzieci. Obie leszczyny wkopano w innym miejscu, a wokół dąbka chłopcy zbudowali niewielką zagrodę z patyków, żeby nikt niechcący go nie rozdeptał.

– Nazwijmy go „dąb Olek” – zaproponowała Ala. – W końcu kto uratował mu życie?

Od tego czasu Olek urósł już o centymetr i wypuścił dwa nowe listki.

 

Pytania:

Co znalazł Olek w ogródku przedszkolnym?

Jak się nazywa najstarszy dąb w Polsce?

Jak się nazywa najmłodszy dąb w Polsce?

Dlaczego ma takie imię?

Dlaczego Olek był najpierw naburmuszony?

2. Jak stworzyć las w słoiku? Nauka jest fajna #eksperymentydladzieci

https://www.youtube.com/watch?v=IZv1gy0WV4o

3. Pokoloruj kolorowankę.

https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2018/09/drzewa-kolorowanka.jpg

 

 

 

powrót do listy aktualności