Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.przedszkole21-kozle.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" X tydzień

25 maja 2020 r. biedronki

 

 

Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości  lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne. 

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.

Pani Ania

 

P.S.

Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).

 

 

Temat tygodnia: Święto rodziców

Dzień 1

Temat dnia: Portret mojej rodziny

 

Cel: rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

 

1. Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych.

Albumy ze zdjęciami.

Dzieci oglądają zdjęcia swojej rodziny, omawiają miejsca i sytuacje, w których zostały one zrobione. Podają imiona swoich bliskich. Mówią, kto wchodzi w skład ich najbliższej rodziny.

2. Zabawa konstrukcyjna Budujemy dom dla naszej rodziny.

Klocki różnej wielkości i rodzaju.

Dziecko buduje dom dla swojej rodziny, nazywa pomieszczenia w domu, liczy pokoje.

3. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Rodzina.

Rodzic mówi zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.

Mam młodszą siostrę, starszego brata…

Każdy pamięta o urodzinach,

bo taka właśnie jest ma... (rodzina)

4. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Dzień rodziców.

 

Odświętnie ubrani rodzice siedzieli cichutko na widowni, czekając na przedstawienie.

Tymczasem za kulisami (czyli za szafą) trwały gorączkowe przygotowania do występu.

– Proszę pani – alarmował słoń – odpadła mi trąba!

– Przywiąże mi pani ogonek? – przymilała się małpka.

– Oko mi się odkleja! – denerwowała się żabka.

Gdy wszyscy wreszcie byli gotowi, odezwał się gong (czyli uderzenie w patelnię) i na scenę wyskoczyła mama kangurzyca (czyli Magda w brązowym dresie z doszytą na brzuchu wielką kieszenią).

– Mama kangurzyca każdego zachwyca – recytował Bartek, wskazując na Magdę. – Ma na brzuchu kie­szeń, w niej kangurka niesie – i Magda – hop – wyciągnęła z kieszeni małe, pluszowe kangurzątko.

Zaraz za kangurzycą na scenie pojawiły się dwa słonie – duży (Oskar) i mały (Ada).

– A mój tatuś ukochany z drzewa zrywa mi banany – chwaliła się Ada, wachlując się wielkimi szarymi uszami z tekturowych talerzyków.

– Jedz córeczko moja miła, żebyś szybko mi przytyła – mówił Oskar, dyskretnie przytrzymując trąbę z rury do odkurzacza.

Po słoniach występowały, małpki, żabki, kotki i niedźwiadki.

Wszyscy czworonożni rodzice czule przemawiali do swych dzieci, a one chwaliły się swoimi rodzicami.

Na koniec Olek, wystrojony w białą koszulę i granatową muchę, wyrecytował: Czy dziecko jest tycie, czy też waży tonę, czy ma długie uszy, czy krótki ogonek, czy ma futro gładkie, w prążki czy też w łaty, ma cie­plutki kącik w sercu swego taty. Czy fruwa, czy pływa, czy też pełzać musi, to jest najpiękniejsze dla swojej mamusi. Więc dzisiaj wszyściutkie na świecie dzieciaki ślą swoim rodzicom słodziutkie buziaki.

W tym momencie wszyscy razem wyskakiwali na scenę, żeby posłać całuska, ukłonić się, a następnie paść w objęcia widowni.Kolejnym punktem programu był słodki poczęstunek, po którym rozpoczął się konkurs tańca z rodzicami.

Wygrała Dominika ze swym tatą, bo rzeczywiście byli najbardziej zgraną i zwariowaną parą.

– Musimy poćwiczyć – przekonywał mamę Olek w drodze do domu. Za rok to my wygramy, a jak nie my, to na pewno Ada z tatą.

 

Pytania:

– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?

– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?

– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?

– Kto wchodzi w skład twojej rodziny?

– Co lubisz robić z mamą?

     – Co lubisz robić z tatą?

5.Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.

Nagranie piosenki, gazety (najlepiej szare dużego formatu).

ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

Dziecko i rodzic dobierają się w pary. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas para musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonych gazetach, nie schodząc poza nie. Kiedy nagranie jest zatrzymywa­ne, dziecko i rodzic przybierają jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazet.

 

Dzień 2

Temat dnia: Mama i tata

Cel: uwrażliwienie na różne gatunki muzyczne.

 

1. Wprowadzenie – wypowiedzi na temat obrazka.

Obrazek przedstawiający dwie dorosłe osoby (w domyśle: mamę i tatę).

Rodzic prezentuje dziecku obrazek. Pyta: Jak myślisz – kto to może być? Czy to może być mama i tata? Dlaczego? Następnie prosi, aby dziecko opisało wygląd przedstawionych osób.

2. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki pt. „Kocham cię ti amo je t'aime” Śpiewające Brzdące. 

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

 

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.

Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie…

 

3. Nauka refrenu piosenki  pt. „Kocham cię ti amo je t'aime” fragmentami, metodą ze słuchu.

4.Życzenia na Dzień Mamy.

https://www.youtube.com/watch?v=LZ40zA68A6s

5. Praca plastyczna - Portret Mamy na 6 sposobów.

 

http://www.naszebabelkowo.pl/2019/05/prace-plastyczne-i-laurki-na-dzien.html

Dzień 3

Temat dnia: Album rodzinny

Cel : kształtowanie właściwych relacji w rodzinie.

1. Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.

Dziecko stoi na środku pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:

                                                                                             Dziecko:

Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.              maszeruje w miejscu,

Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,            przeskakuje z nogi na nogę,

przy alei stoi parkowa ławeczka.                                          wykonuje przysiad,

Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.           podskakuje tak jak wiewiórka,

Przysiadamy na kolejnej ławce                                            wykonuje przysiad,

i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.  wykonuje kolejne przysiady,

Idziemy jednak dalej.                                                         maszeruje w miejscu,

Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                        rozgląda się z ręką przy czole,

Wracamy do domu i odpoczywamy.                                          dziecko siada lub kładzie się na                                                                                                                                                                                                   dywanie.

2. Karty pracy

Drzewo genealogiczne (przykład)

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Drzewo-genealogiczne.pdf

Stwórz drzewo genealogiczne swojej rodziny

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-8.pdf

3. Nauka I zwrotki piosenki  pt. „Kocham cię ti amo je t'aime” fragmentami, metodą ze słuchu.

4.Zabawa kierowana z lalkami Poranek z mamą.

Lalki, stolik, kubeczki, talerzyki, czajniczek, plastikowe owoce i warzywa.

Dziecko odgrywa rolę mamy i przygotowuje śnia­danie dla swoich dzieci: herbatę, kanapki, płatki z mlekiem, serwuje owoce lub warzywa.

 

Dzień 4

Temat dnia: Kwiaty dla mamy i taty

Cel: rozwijanie wyobraźni plastycznej.

1. Zabawa Podróż z mamą.

Rodzic zaprasza na wyprawę:

rowerami – dziecko leży na dywanie na plecach i naśladuje pedałowanie,

pociągiem – dziecko ustawia się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biega po pokoju,

kajakami – dziecko i rodzic dobierają się dwójkami, siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania,

samolotem – dziecko rozkłada wyprostowane ręce w bok i biega po sali,

balonem – dziecko i rodzic ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

2. Nauka II zwrotki piosenki pt. pt. „Kocham cię ti amo je t'aime” Śpiewające Brzdące. 

3. Zabawa dydaktyczna Zakupy z mamą.

Opakowania po produktach (spożywczych, chemicznych, pudełka po butach, opakowania po sprzę­cie gospodarstwa domowego, kosmetykach) reklamówki, dziecięcy koszyk sklepowy.

Dziecko wybiera do koszyka produkty, które najczęściej kupuje z mamą. Nazywa produkty. Opo­wiada, co chciałoby kupić mamie, gdyby zarabiało pieniądze.      

4. Praca plastyczna „Kwiaty dla mamy i taty”.

https://www.youtube.com/watch?v=rw_VygXOnxs

                                                                         

Dzień 5

Temat dnia: To wszystko dla was, rodzice…

Cel: tworzenie klimatu bliskości i bezpieczeństwa.

1. Układanie puzzli przedstawiających rodzinę.

Puzzle lub obrazki pocięte na części oraz w całości na wzór przedstawiające rodzinę.

Rodzic pokazuje dziecku obrazek, którym powinni się kierować przy układaniu puzzli. Po ułożeniu, dzie­cko jeśli chce, może się wypowiedzieć na temat obrazka.

2. Śpiewanie piosenki

3. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!

 

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady -

obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę…

Jakie to słowo?

RODZINA!

 

Rozmowa na podstawie wiersza.

Co dziecko podaruje mamie?

Co dzieci zrobią dla taty?

Co to jest rodzina?

Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

4. Prezentacja „Moja rodzina”.

https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA

5. Pokoloruj obrazek rodziny.

 

powrót do listy aktualności