Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.przedszkole21-kozle.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Misiowe zdalne zadania to fajne domowe wyzwania - IV tydzień on-line

14 kwietnia 2020 r. misie

Witajcie w kolejnym tygodniu on-line. Mam nadzieję, że nie przejedliście się za bardzo, a zajączek był bogaty ;)

W tym tygodniu zajmiemy się przyjemnym tematem, a mianowicie zwierzętami z dżungli i sawanny. 

17.04 - PIĄTEK 

Witajcie w piątkowy, słoneczny poranek. Dzisiaj ćwiczenia, ale nieco inne. Poćwiczymy Wasze szare komórki. Wszyscy wiecie, że o swój mózg trzeba dbać, a trening czyni mistrza. Postanowiłam więc połączyć przyjemne z pożytecznym i dzisiaj proponuję byście zagrali w kółko i krzyżyk. Żeby stworzyć taką grę nie trzeba wiele. Moja wersja tej gry polega na narysowaniu na kartce pola gry (Rodzice z pewnością Wam pomogą), tak jak na załączonym w galerii zdjęciu. Do gry przystępuje dwóch graczy, z ktorych każdy ma po 5 pionków (mogą to być różne rzeczy, ja przygotowałam wersję, ekologiczną mianowicie nakrętki z napojów). Ważne, by każdy gracz rozpoznawał swoje pionki. Jeśli macie takiego samego koloru wszystkie koreczki na jedym zestawie naklejcie lub narysujcie coś. Gracze obejmują pola na przemian dążąc do objęcia trzech pól w jednej linii, przy jednoczesnym uniemożliwieniu tego samego przeciwnikowi. Grę wygrywa osoba, która ułoży trzy pionki w jednej linii. I tu dodatkowe zadanie. Ten kto przegra układa zagadkę dla zwycięzcy, której rozwiązaniem jest nazwa zwierzęcia mieszkającego w dżungli.
Drugie zadanie to praca plastyczna. Na białej kartce kredkami świecowymi lub pastelami narysujcie zachodzące słońce oraz wypełnijcie całe tło takimi kolorami, jakie ona wtedy ma (czyli żółty, pomarańczowy a nawet czerwony). Następnie narysujcie lub wytnijcie z czarnej kartki postać zwierzęcia z dżungli lub sawanny i naklejcie na kartkę. Gotowe. Miłego dnia kochani. 

16.04 - CZWARTEK 

Dzień dobry. W związku z tym, że bardzo ambitnie zabraliście się do pracy po świętach, postanowiłyśmy, mówiąc nieco kolowialnie, wrzucić na luz. Posłużymy się tu wierszykiem, którego treść jest tak prosta, jak ważna. 

TWOJE DZIECI DADZĄ RADĘ
Nie musisz tworzyć z domu szkoły, przedszkola ani sali zabaw.
Kochasz swoje dzieci, jesteś ich bezpieczną przystanią.
BĄDŹCIE RAZEM!
Czytajcie, twórzcie, grajcie, śpiewajcie, rozmawiajcie.
Możecie się też razem nudzić, oglądać filmy, gapić przez okno. To jest OK! 

Dlatego dzisiaj w ramach zadania matematycznego proponujemy wykonanie, mamy nadzieję, miłego zadania, mianowicie drugiej pracy plastycznej do naszego misiowego matematycznego projektu "Misiowa matematyka to zabawa dla smyka". Zadanie polega na wybraniu dowolnej cyfry od 0 do 9 i ozdobieniu jej najładniej jak potraficie (przy okazji powtórzcie i nazwijcie kolejne liczby). Może to być na przykład jakiś wzór, kolorowe kulki z papieru, paski, ciapki, może jakiś wzór typu panterka, puzzle, łatki. Wykorzystajcie do tego różne rzeczy np. przyprawy, kolorowe kartki, brokat, guziki i cokolwiek jeszcze przyjdzie Wam do głowy. Ważne, by cyfra była ulokowana pionowo na całej kartce formatu A4 (w galerii pod postem dostępne są wszystkie cyfry). Po wykonaniu swojej cyfry podpiszcie się samodzielnie w lewym, dolnym rogu. P. S. 1 - mogą Wam pomagać Rodzice lub inni członkowie rodziny. P. S. 2 - praca nie musi być wykonana na już, przemyślcie ją. Miłej i owocnej pracy. 

15.04 - ŚRODA

Witajcie. W środę jak zwykle są ćwiczenia. Dzisiaj zaproponowała je pani Kasia, nasza rehabilitantka. Poniżej zestaw dla Was i Waszych Rodziców do wspólnych zabaw.

WITAM SERDECZNIE

Przedstawiam propozycję kilku  ćwiczeń gimnastycznych wg metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, które możecie wykonać razem ze swoimi dziećmi w domu.

Ćwiczenia wg tej metody stanowią element doskonałej zabawy, a dając chwile odprężenia, są czynnikiem pomagającym w rozładowaniu różnego rodzaju napięć.

Głównym celem takich zajęć jest:

-wzmocnienie więzi emocjonalnej pomiędzy dzieckiem a rodzicem poprzez wspólną zabawę,

-doskonalenie umiejętności współdziałania z partnerem,

-rozwijanie poczucia siły, delikatności, wrażliwości,

-rozwijanie sprawności ruchowej.

Proponuję, aby dziecko samodzielnie przebrało się w niekrępujący ruchy, wygodny strój i oczywiście na boso lub w skarpetkach (bez kapci). Życzę udanej zabawy!

Katarzyna Grzegorczyk

  1. Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie i witają się ze sobą: poprzez podanie ręki,  „przybicie piątki”, „żółwikiem”, obejmowanie się, poklepywanie się po plecach, ukłony, dotykanie czołem, nosem.
  2. „Lustro” – dziecko z rodzicem siedzi naprzeciwko siebie: rodzic  wykonuje dowolne ruchy, gesty, dziecko naśladuje jego ruchy. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
  3. ,,Koncert - gra na plecach” – dziecko klęczy za rodzicem. Dziecko klęczące gra palcami na plecach rodzica. Najpierw lekko uderzając opuszkami palców, potem coraz mocniej, a następnie kantami dłoni, pięściami i całymi dłońmi. W trakcie wykonywania ćwiczeń należy zmieniać siłę i rytm uderzeń. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
  4.  ,,Bączek”. Rodzic i dziecko siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  5. „Naleśniki”, czyli rolowanie po podłodze – rodzic klęczy na podłodze przy leżącym na plechach dziecku, które ma wyciągnięte ręce do góry (nad głową). Rodzic stara się powoli i lekko obrócić (przetoczyć) dziecko na brzuch. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
  6. „Paczka” – dziecko siedzi skulone na podłodze, rodzic klęcząc, próbuje go rozpakować. Po chwili należy dokonać zmiany ról.
  7. „Rowerek” – dziecko  z rodzicem leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Dziecko i rodzic leżą tak, aby ich stopy były oparte o stopy partnera. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Rodzic powtarza rymowankę:

„Jedzie Radek na rowerze,

a pan Romek na skuterze.

Raz, dwa, trzy,

jedź i ty”.

8. „Prowadzenie ślepca” – rodzic trzyma dziecko, które ma zamknięte oczy i prowadzi je po pokoju, po chwili zmiana ról.

9. „Hipoterapia” – rodzic w pozycji na czworakach (oparty na dłoniach i kolanach na podłodze), dziecko kładzie się na plecach rodzica oplatając go nogami i trzymając za szyję rękami.

10. „Masażyk”- dziecko siada w siadzie skrzyżnym, rodzic w siadzie klęcznym siada za dzieckiem i na plecach dziecka wykonuje - wierszyk masażyk

„Bajeczka” Bolesław Kołodziejski

Tu ptaszka małego gniazdeczko (głaszczemy  dziecko po głowie),

Tu się rozlało mleczko (przesuwamy palce w dół po karku i kręgosłupie) ,

Tu żabka do wody wskoczyła (delikatnie pukamy palcami),

A tędy mróweczka chodziła (lekko kroczymy palcami),

I słoń przeszedł ciężko tamtędy (kroczymy płasko położonymi dłońmi od pośladków do barków),

I słoń miał tu swoje wykręty (kreślimy falistą linię w górę wzdłuż kręgosłupa),

I nawet skrobały skrobaki, na świecie są dziwne dziwaki (grabimy plecy rozstawionymi palcami od kręgosłupa na zewnątrz, posuwając się  od pośladków w górę),

Teraz zaśnij, dziecinko miła (głaszczemy dziecko po plecach),bo bajeczka już się skończyła.

11. „Fotelik”- rodzic w siadzie skrzyżnym, dziecko siada opierając się plecami o rodzica, kołysanie dziecka przy dźwiękach muzyki klasycznej, relaksacja.

12. Zakończenie zabawy – wypicie wody z cytryną.

 

Druga część dzisiejszych zadań to rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic zadaje zagadkę, a dziecko podaje odpowiedź, a następnie dzieli nazwę zwierzęcia na głoski, sylaby oraz układa zdanie z nazwą zwierzaka.

Ma długą trąbę, kły, wielkie uszy.

Jest bardzo silny i bardzo duży. (słoń)
 

Na jednej ręce wisieć potrafi,
zwinnie po drzewach skacze,
zjada banany i pewnie wszyscy

bardzo dobrze ją znacie. (małpa)
 

Malutkie ptaki w dżungli mieszkają,
pięknymi barwami nas zachwycają. (kolibry)

 

Bardzo piękna, kolorowa

i powtarza różne słowa. (papuga)
 

Lubi w błocie leżeć sobie,
ma na nosie wielkie rogi.
Je rośliny, szybko biega,
ma potężne krótkie nogi. (nosorożec)

Miłego dnia :)

 

14.04 - WTOREK

Dzisiaj do wykonania będą następujące działania:

1 - Wysłuchaj piosenki "Dżungla" - możesz do niej potańczyć jeśli masz na to ochotę i zaśpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=vKvKntLcUKQ

2 - Pewnie potraficie wymienić choć kilka nazw zwierząt egzotycznych, mieszkających m.in. w dżungli. Jednym z nich jest zebra. Jak myślicie, czy jest ona czarna w białe paski, czy biała w czarne paski??? A tygrysa, kto tak pomalował? Jeśli macie w domu jakieś książki o tej tematyce zajrzyjcie do nich, poproście o przeczytanie ciekawych informacji na temat zwierząt. Zadaniem dla Was będzie wykonać pracę plastyczną dowolnie wybranego zwierzęcia - może być przestrzenna, może być rysunek. Podzielcie również nazwy znanych Wam zwierząt na głoski i sylaby, policzcie ile ich jest.

Życzę Wam miłego dnia i czekam na relacje z wykonanych działań.

powrót do listy aktualności