Szanowny użytkowniku!

(przewiń w dół, aby zapoznać się z całością informacji)

Mając na uwadze, że 25 maja 2018r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE znane szerzej pod nazwą GDPR (RODO) administrator serwisu internetowego https://www.przedszkole21-kozle.pl/ którym jest
Publiczne Przedszkole nr 21 w Kędzierzynie-Koźlu nazywane dalej Administratorem, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 (Rozdział III)tego Rozporządzenia informuje niniejszym, że w obrębie serwisu stosuje następującą politykę prywatności :

Dane osobowe

  1. Użytkownik może przekazywać swoje dane osobowe Administratorowi za pomocą formularzy dostępnych na Stronie, jeżeli takowe występują w treści podstrony oraz za pomocą formularza logowania w celu uzyskania dostępu do zaplecza administracyjnego strony.
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Administrator.
  3. Dane przekazane Administratorowi w ramach formularza zapisu na newsletter przetwarzane są w celu przesyłania Użytkownikowi newslettera.
  4. Administrator gwarantuje poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych.
  5. Podanie danych jest zawsze dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia przez Użytkownika akcji, do której przeznaczony jest dany formularz.
  6. Administrator nie udostępnia przekazanych mu danych jakimkolwiek podmiotom trzecim.
  7. Dane są przechowywane przez czas niezbędny dla prawidłowego udostępniania informacji.
  8. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
  9. Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
    • prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    • prawo do przenoszenia danych,
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli Użytkownik uprzednio taką zgodę wyraził,
    • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora.
  10. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych firmie Usługi informatyczne Witold Joniak, ul. Sienkiewicza 3 47-253 Landzmierz NIP:749-121-63-73 REGON 530600669 - w celu obsługi systemu zarządzania treścią strony. Firma ta podpowierza przetwarzanie firmie Kylos Sp. z o. o. ul. Wróblewskiego 18 93-578 Łódź, Oznaczenie sądu rejonowego:Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 947-196-00-52 Regon: 100635787 KRS: 0000496957 - w celu przechowywania danych na serwerach

Pliki cookies

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania Strony.
  3. Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika. W takiej sytuacji, korzystanie ze Strony przez Użytkownika może być utrudnione.
  4. Administrator wskazuje niniejszym, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.

Inne technologie

Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że stosuje kod śledzenia Google Analitycs – w celu analizy statystyk Strony.

Logi serwera

  1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis.
  2. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik.
  3. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
  4. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze Strony i nie są wykorzystywane przez Administratora w celu identyfikacji Użytkownika.
  5. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Do korzystania z serwisu wymagane jest zaakceptowanie tej polityki prywatności. Jeżeli jej nie akceptujesz opuść tę stronę. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych możesz kontaktować się pisząc na adres pp21@kedzierzynkozle.pl
akceptuję politykę prywatności - przejdź do serwisu
ładowanie strony

Zdalne nauczenie w grupie "Biedronki" - II tydzień

30 marca 2020 r. biedronki

Szanowni Rodzice, Drogie Przedszkolaki !

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych odpowiednim rozwiązaniem w tym czasie okazuje się nauczanie zdalne. W tej wyjątkowej sytuacji chcę wesprzeć swoich przedszkolaków z grupy „Biedronki”. Dlatego przygotowałam dla Was materiały do nauki i zabawy w domu. Materiały zgodne z realizowaną podstawą programową będą zamieszczane raz w tygodniu na cały tydzień. Poniżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości  lub wybiórczo. Z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne. 

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkie moje BIEDRONECZKI. Bawcie się dobrze.

Pani Ania

 

P.S.

Zachęcam do robienia zdjęć podczas zabawy oraz o wysłanie ich na adres mailowy naszej grupy pp21biedronki1@onet.pl . Wybrane zdjęcia zamieszczę na stronie internetowej naszego przedszkola w grupie Biedronki (prośba aby na zdjęciu był tylko przedszkolak).

 

Temat tygodnia: Wiosenne powroty

 

Dzień 1

Temat dnia: Powroty ptaków

 

Cel: rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy o ptakach.

 

 

1. Ćwiczenia oddechowe Piórka.

 

Sztuczne piórka.

Dziecko otrzymuje sztuczne piórka, kładzie je na wierzchu dłoni. Wciąga powietrze nosem i wypusz­cza ustami – zdmuchuje piórka tak, aby poleciały jak najdalej. Starając się utrzymać je jak najdłużej w powietrzu.

 

2. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Powrót bociana.

 

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nad­chodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.

– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.

– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.

– To jest gniazdo bociana.

– Dziadku, tam nikogo nie ma.

– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.

– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.

– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.

– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?

– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.

– I one też kiedyś odlecą?

– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.

– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.

– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.

– I dziobów – dodał chłopiec.

Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.

– Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!

– Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.

Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.

– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?

– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

– Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle

Klekotaniem zbudził bociek

całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni w ptasich główkach

niczym głośna ciężarówka!

– Znowu tatko tak klekoce,

że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany

taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,

sen miał nie do wytrzymania!

– Ach, obudźcie mnie już, błagam,

bo was chciała połknąć żaba!

 

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

 

Pytania:

Dokąd pojechał Olek?

Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?

Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

 

3. Zdjęcia ptaków .

Na zdjęciu dziecko  wskazuje części ptaka wymienione przez rodzica: głowę, dziób, oko, tułów, skrzydła, ogon, nogi.

 

4. Zabawa ruchowa Ptaki, do gniazd.

Do  muzyki poważnej  A. Vivaldiego Cztery pory roku. Wiosna.

https://www.youtube.com/watch?v=l4Ad6pZ8vEQ

 

Wycięte koło z kartki papieru.

Rodzic  rozkłada w pokoju koło (gniazdo). Dziecko staje w swoim gnieździe. Rodzic włącza nagranie muzyki – ptaszek wyfruwa z gniazda. Na przerwę w muzyce dziecko wraca do gniazda.  

 

5. Wywiad z Bocianem                       

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

 

Dzień 2

Temat dnia: Żabki i bocian

Cel: wzbudzanie zainteresowania muzyką

 

1. „W górze słonko świeci”-  zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej

 

W górze słonko świeci             dziecko unosi nad głową obie dłonie i porusza wszystkimi

                                                 palcami

 

Ptaszek sobie leci                    dziecko przenosi ręce na wysokość klatki piersiowej, krzyżuje

                                                 nadgarstki i porusza dłońmi tak jak skrzydłami

 

szumią, szumią drzewa            dziecko prostuje ręce i wyciąga je do góry, machając jak

                                                 gałęzie na wietrze

 

każdy nadejścia wiosny           rytmicznie klaszcze w dłonie

się już spodziewa            

 

2. Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki  „Witaj boćku”

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Tekst piosenki:


Witaj boćku

Witaj boćku, kle-kle,
witaj nam bocianie,
Wiosna ci szykuje,
Wiosna ci szykuje
Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,
Usiądź na stodole,
Chłopcy ci szykują,
Chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole.

Kle-kle boćku, kle-kle,
witamy cię radzi,
Gdy zza morza wrócisz,
Gdy zza morza wrócisz,
Wiosnę nam sprowadzisz.

3.  Życie żaby

https://www.youtube.com/watch?v=HJsDVkyep_E

 

4. Pokoloruj bociana lub wykonaj obrazek-połącz w pary.

 

 

 

Dzień 3

Temat dnia: Bociek

Cel: usprawnianie umiejętności liczenia

 

1.  Dziecko improwizuje ruchowo treść piosenki „Witaj boćku”.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

- Kle-kle boćku kle-kle                        (dziecko naśladuje klekot bociana składając

                                                              prze sobą wyprostowane ręce oraz wysoko

                                                              podnosząc nogi

                                                             do góry)


Witaj nam bocianie                               (ukłon)


Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje    

żabki na śniadanie.                                (naśladowanie skaczących żabek)


- Kle-kle boćku kle-kle                         (klekot bociana)


Usiądź na stodole                                 (dziecko dobiera się z rodzicem w parę i kręcą

Chłopcy ci zrobili, chłopcy                  się w kółeczku)

ci zrobili gniazdo w starym kole.


- Kle-kle boćku kle-kle                         ( klekot bociana)
Witamy cię radzi                                   ( ukłon)

 

Gdy zza morza wracasz, gdy

zza morza wracasz wiosnę

nam sprowadzasz.                             (dziecko i rodzic robią duży krąg i trzymając się

                                                            za ręce)

 

2.  Klekotanie boćków.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

3.  Zabawa matematyczna Żabki w stawie.

 

Dla dziecka: niebieska kartka w kształcie stawu (owalna), 5 obrazków żabek do wycięcia w załączniku.

Dziecko otrzymuje niebieską kartkę, a także obrazki żabek. Rodzic prosi, aby dziecko umieściło w stawie dwie żabki. Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka. Ile jest teraz żabek? Rodzic  może modyfikować w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych, jak i odejmowanych obrazków żabek.

4.  Obrazek bociana lub tęczy do wyklejania plasteliną

 

 

Dzień 4

Temat dnia: Ptasie trele

Cel: rozwijanie sprawności rąk

 

1. Zabawa ruchowa Przylot bocianów.

 

Dziecko biega po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecące bociany. Na hasło rodzica Gniazdo – lądują, składając skrzydła blisko ciała, i stając na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekocąc z radości.

 

2. Zabawa dydaktyczna Przeczenia.

 

Dzieci dopowiadają  przeczenia do podanych przez rodzica słów: szybki (wolny), ciepły (zimny), mały (duży), stary (młody), mokry (suchy), wesoły (smutny), daleko (blisko), biedny (bo­gaty), długi (krótki) itp.

3. Kukiełkowy bocian.

Co potrzebujemy?

- patyczek do szaszłyków

- 4 płatki kosmetyczne na jednego bociana

- klej

- pisak czarny

- czerwony i czarny papier

 

Jak robimy bociana?

- wycinamy z czarnego papieru skrzydełko, które dziecko smaruje klejem i przykleja do płatka

- z czerwonego papieru wycinamy dzióbek który dziecko  przyklejają do drugiego płatka

- długie czerwone paski dziecko przykleja do tego płatka z czarnym skrzydełkiem

- czyste płatki smarujemy klejem i kładziemy na nich patyczek , a następnie doklejamy płatki ze skrzydełkiem i dziobem

- malujemy oko i już 

 

4. Zabawa ruchowa Raz, dwa, trzy, bocian patrzy.

 

Opaska z czerwonym dziobem bociana.

Dziecko jest żabką. Porusza się, skacząc w przysiadzie po całym pokoju, gdy rodzic w opasce (bocian) jest odwrócone do niego tyłem i mówi: Raz, dwa, trzy, bocian patrzy! Gdy bocian odwraca się żabka zastyga w bezruchu. Jeśli dziecko się poruszy, zakłada opaskę i przejmuje rolę bociana.

Zapraszam również do zapoznania się z  propozycją na Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

https://przedszkole21-kozle.pl/news/1246

Dzień 5

Temat dnia: Kto do nas wraca na wiosnę

Cel: rozwijanie mowy czynnej

 

1. Ćwiczenie ortofoniczne Głosy ptaków.

Rodzic naśladuje głosy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko powtarza za nim.

 

2. Ćwiczenie grafomotoryczne Ślady ptaków.

 

Kartki z narysowanymi wzorami śladów ptaków. Podstawka z doniczki od kwiatka (lub inne płaskie naczynie z wysokim brzegiem). Kasza manna lub mąka. Materiał sypki umieszczamy w podstawce.

Dziecko rysując palcem w kaszy próbuje odzwierciedlić wzór w kartki.

3. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Wiosenne powroty.

 

Obrazki: skowronka, bociana, jaskółki, sójki, kukułka, żuraw.

Rodzic czyta wiersz, w odpowiednich momentach pokazując obrazek właściwego ptaka.

 

Przyszła wiosna,

a tuż za nią

ptaki przyleciały.

Teraz będą

jak co roku

gniazda zakładały.

Bocian lubi

patrzeć z góry –

dom ma na topoli.

Za to żuraw

wśród mokradeł

raczej mieszkać woli.

A jaskółka

gdzieś pod dachem

gniazdko swe zakłada.

Zaś kukułka

swoje jajka

niesie do sąsiada.

Tyle ptaków

powróciło

do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach,

małych gniazdkach

niech pisklęta rosną!

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

Gdzie znajduje się dom bociana?

Jak myślicie, co to są mokradła?

Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

Co robi z jajkami kukułka?

Jak się nazywają dzieci ptaków?

 

4. Rozwiązywanie zagadek M. Smułki, dotyczących ptaków powracających na wiosnę do Polski.

 

Obrazki: bociana, skowronka, jaskółki, kukułki.

Dziecko jeśli zna odpowiedź odpowiada i wskazuje odpowiedni obrazek.

 

Ma długie czerwone nogi,

długi dziób.

Choć żabek nie lubi,

to czasem je zje. (bocian)

 

Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka,

bo właśnie wołamy na wiosnę... (skowronka)

 

Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach

i choć, nie wiem czemu, robi kółka,

to wiadomo, że to... (jaskółka)

Ptaszek, o którym myślę, boi się huku,

a oprócz tego często woła: kuku, kuku. (kukułka)

 

5. Układanie puzzli.

 

Obrazki ptaków: np. jaskółki, bociana, skowronka, sójki. Obrazki przecinamy na 3,4 lub 5 elementów.

 

Układanie puzzli przedstawiających ptaki powracające wiosną do kraju.

Dziecko układa puzzle i, jeśli to możliwe, nazywa ptaki przedstawione na obrazku lub je opisuje.

 

 

powrót do listy aktualności